Merhaba, While Döngüsü ile Troia yazılarıma devam ediyorum.
While döngüsü bir şartın sağlanması durumunda sürekli döngü oluşturan döngü içindeki kodları gerçekleştiren yapıdır.
WHILE ŞART
KODLAR;
ENDWHILE;
Bir örnek ile gösterelim.
OBJECT :
INTEGER I;
I=0;
WHILE I<10
I=I+1;
ENDWHILE;
Integer bir I değişkeni tanımladık. Daha sonra I değerini 0 olarak atadık.
WHILE döngüsü I’nın 10 dan küçük olduğu sürece dönmesini istedik.
İçeride de I değerini her defasında 1 artırdık.
I değeri 10 olduğu an değer FALSE dönecek ve WHILE döngüsü sonlanacaktır.
WHILE döngüsü şartı bloklar içinde kontrol edilir. Eğer I değişkenine içeride herhangi bir müdahale yapmasaydık, döngü sonsuza kadar dönerdi. Buda programın çökmesine neden olurdu.
WHILE ifadesinde şartları birden fazla yazabilirsiniz. Bunları AND ve OR gibi ifadelerle bir birine bağlayabilirsiniz.
OBJECT :
INTEGER I,
INTEGER J;
I=0;
J=5;
WHILE I<=10 AND J>0
I=I+1;
J=J-1;
ENDWHILE;
Ayrıca Sistem Değişkenlerini ve Action Flagleri bir şart olarak verebilirsiniz.
WHILE SYS_USER == 'mbilginer2'
KODLAR;
ENDWHILE;
WHILE PERSONELBILGISI_SELECTED == 1
KODLAR;
ENDWHILE;
Böylelikle While Döngüsü konumuzun da sonuna geldik.
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.