Merhaba Troia eğitimlerimize Switch Case yapısı ile devam ediyoruz.

Switch Case pek çok yazılım dilinde İf Else yapısına alternatif olarak geliştirilmiş bir karar yapısıdır. 

Kullanımı

SWITCH DEĞİŞKEN

CASE DEĞER1 :

KODLAR;

CASE DEĞER2 :

KODLAR;

CASE DEĞER3 :

KODLAR; 

DEFAULT :

KODLAR;
ENDSWITCH;

Kısaca yapıyı anlatalım.

Switch ifadesiyle hangi değişkenin durumu takip edilecekse o değişken yazılır.

Daha sonrasında Case ifadesi ile oluşabilecek olası durumlar ve o olayın olması sonucunda yapılacak işlemler kodlanır.

Burada bir Case’e değer yazılırken gelen değerin STRING mi yoksa diğer türlerden bir değer olarak mı geliyor bu bilinmelidir.

string bir değer geliyorsa

CASE’DEĞER’ : şeklinde DEĞER iki tane tek tırnak arasına yazılmalıdır.

Eğer gelen değer örneğin bir INTEGER ise

CASE DEĞER: şeklinde yazılmalıdır.

Case yapısında eğer istenilen durumların hiçbiri gerçekleşmez ise olacak olaylar

DEFAULT: altında yazılır.

Her SWITCH bir ENDSWITCH kodu ile bitmelidir.

Artık örneğimize geçebiliriz.

Yine bir önceki yazımız için geliştirdiğimiz Hesap Makinesi üzerinden anlatıma devam ediyor olacağız.

Canias ERP Troia Eğitimleri 14 – Sınıf İle Detaylı Proje

Transaction İsmi : EDUTEST

Başlangıç Diyalogu : EDUD01D000

Oluşturacağımız Diyalog :  EDUD01D002

Sınıf İsmi :EDUTESTCLAS

Tasarımda herhangi bir değişiklik yok OK Click methodu hariç diğer kodlarımızda da olmayacak.

Sadece OK Click kodlarında if ile yazdığımız kısımları uygun SWITCH CASE yapısına çekeceğiz.

ISLEM1=ISLEM;

SWITCH ISLEM1 

CASE '+' :
	SONUC=EDUTESTCLASREC.TOPLA(SAYI1,SAYI2);
CASE '-':
	SONUC=EDUTESTCLASREC.CIKAR(SAYI1,SAYI2);
CASE '*':
	SONUC=EDUTESTCLASREC.CARP(SAYI1,SAYI2);
CASE '/':
	SONUC=EDUTESTCLASREC.BOL(SAYI1,SAYI2);
DEFAULT   :
	MSSG='Geçersiz İşlem';
	SONUC=MSSG;
ENDSWITCH;

Diğer metotların kodlarına bir önceki yazımızdan kolayca göz atabilirsiniz.

Böylelikle Troia’da SWITCH CASE yapısını da öğrenmiş olduk.

Bir sonraki eğitim yazımda görüşmek üzere.


muratbilginer